ترس کودکان - ترس بزرگسالان

دلیل ترس چیست؟ چگونه ترس درمان می‌شود؟ راههای ساده برای از بردن ترس از همه نوع در کودکان و حتی بزرگسالان

ترس کودکان - ترس بزرگسالان

دلیل ترس چیست؟ چگونه ترس درمان می‌شود؟ راههای ساده برای از بردن ترس از همه نوع در کودکان و حتی بزرگسالان

با کودکی که از حمام می ترسد چه باید کرد؟ ترس کودک از وان حمام

ترس زمانی پیش می آید که کودک درک کاملی از یک شی یا حادثه نداشته باشد و تا وقتی که فرزندتان بتواند همه چیز را بفهمد بهتر است او را از چیزهایی که باعث ترس اش می شوند دور نگه دارید. اما آیا می شود کودک حمام نرود؟ پس با کودکی که از حمام می ترسد چه باید کرد؟

- در بازه سنی یک تا دو سالگی، ممکن است متوجه شوید فرزند شما از حمام می ترسد. او ممکن است از اینکه زیر آب برود و خفه شود و یا از رفتن صابون به چشم هایش و یا از صدا و مشاهده رفتن آب به داخل چاه نیز بترسد. با اینکه کودک شما هیچ گاه تجربه خفه شدن را نداشته است، اما در زمانی که شما می خواهید سرش را بشویید او از این موضوع وحشت زده گردد.
چه باید کرد؟

- باید راهی بیابید که حمام کردن برای کودک تجربه ترس آوری نباشد. انتظار نداشته باشید به سرعت با این موضوع کنار بیاید. اجازه دهید به مرور زمان این مشکل بر طرف گردد. برخی از راه کارهای زیر می توانند مفید باشند:

- اجازه ندهید صابون باعث سوزش چشم کودک شود. صورتش را با لیف بشویید و یا از شامپوهای مخصوص کودکان استفاده نمایید. همچنین می توانید از کلاه های قیفی که مخصوص استحمام هستند تهیه نمایید تا کف و آب وارد چشم های کودک تان نشود. هیچ گاه آب را به صورت کودک نپاشید.


- اگر کودک از رفتن به وان هراس دارد هرگز او را وادار به این کار نکنید، بلکه برای چند ماه از اسفنج استفاده نمایید تا درک اش بالاتر رفته و جراتش بیشتر شود.


- لگن یا وان کودک را با مقدار کمی آب پر کنید. چند سانتی متر بیشتر آب درون لگن نریزید. لگن بزرگ یا وان متحرک تهیه کنید و حمام کردن را به صورت یک سرگرمی در خارج از محیط حمام انجام دهید.


- وسایل حمام را از قبل آماده کنید و چند وسیله بازی (مانند توپ رقص نور ) که مورد علاقه فرزندتان است در داخل وان بگذارید. برای استحمام عجله و شتاب نداشته باشید و این زمان را با بازی و سرگرمی به لحظات شاد تبدیل نمایید.


- آب داخل وان را جلوی چشم کودک در دریچه راه آب تخلیه نکنید، زیرا ممکن است کودک تصور کند که راه آب شاید بچه را هم با خودش بکشد و ببرد!


برگرفته از سایت فرزند دات نت


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.