ترس کودکان - ترس بزرگسالان

دلیل ترس چیست؟ چگونه ترس درمان می‌شود؟ راههای ساده برای از بردن ترس از همه نوع در کودکان و حتی بزرگسالان

ترس کودکان - ترس بزرگسالان

دلیل ترس چیست؟ چگونه ترس درمان می‌شود؟ راههای ساده برای از بردن ترس از همه نوع در کودکان و حتی بزرگسالان

دانلود رایگان کتاب PDF غلبه بر ترس و اضطراب / نسخه الکترونیک کتاب شناخت و درمان ترس و اضطراب

دنیای امروز، دنیای مراوده‌ها و ارتباط‌هاست. شما بدون ارتباط و مراوده نمی‌توانید نیازهای فردی و اجتماعی خود را برآورید. از این رو باید خود را بشناسید و با این خودشناسی دیگران را هم خواهید شناخت. در نتیجه این شناخت است که کمتر با دیگران درگیر می‌شوید. می‌توانید علت کنش‌ها و واکنش‌های دیگران را بفهمید و واکنش مناسبی از خود نشان دهید. درغیر این صورت از واکنش‌ها و کنش‌های دیگران برداشت‌های غلط خواهید کرد و واکنش‌های نابه‌جا نشان خواهید داد.
این‌جا دیگر اراده شما مهم است. اینکه در شناخت خود و پیراستن از ذهنیات اضطراب زای خود مصمم باشید. برای مثال گاهی روزه سکوت بگیرید. در احوالات خود دقت کنید. از رویدادهایی که در پیرامون شما می‌گذرد غافل نمانید.


  


مخصوصا وقتی که یک نفر از نزدیکان یا آشنایان شما می‌میرد. با پدیده مرگ همراه بشوید. در آن تأمل کنید. یکی دو روز با این تأملات بمانید. درهرحال روزی شما هم خواهید مرد. این مردن برای همه اتفاق خواهد افتاد. من نمی‌گویم که عزا بگیرید. فکر کنید؛ اینکه از کجا آمده‌اید و به کجا می‌روید! اینکه نقش شما در زندگی خودتان و دیگران چیست؟ اینکه چرا از بام تا شام ذهن شما را هدف‌های ریز و درشت پر کرده است! اینکه می‌خواهید به کجا برسید؟ اینکه دشمنی و دوستی با دیگران یعنی چی؟



نسخه الکترونیک کتاب غلبه بر ترس و اضطراب: شناخت و درمان بر اساس واقعیت به همراه هزاران کتاب دیگر از طریق فیدیبو به صورت کاملا قانونی در دسترس است. تنها کافیست اپلیکیشن موبایل و یا نرم افزار ویندوزی رایگان فیدیبو را نصب کنید


دانلود رایگان کتاب PDF غلبه بر ترس و اضطراب



من نابغه ام چون ترس از مرگ همواره همراه من است !


استفان هاوکینگ ریاضیدان، فیزیکدان نجوم و نابغه کیهان شناسی در سخنرانی نادری که در "رویال آلبرت هال" لندن انجام داد گفت: تا 8 سالگی قادر به خواندن و نوشتن نبودم.

استفان هاوکینگ که با تئوریهای مربوط به سیاه چاله ها به شهرت رسید یک نابغه علم کیهان شناسی است که از بیماری فلج مغزی رنج می برد.

  وی در سخنرانی نادری که در "رویال آلبرت هال" لندن و با کمک یک دستگاه ترکیب کننده صدا که یکی از همکارانش در کمبریج در سال 1985 برای وی ساختاز داستان زندگی خود گفت.

  مهمترین دانشمند حال حاضر انگلیس در این سخنرانی با بیان 15 واژه دردقیقه موفق شد برای اولین بار درباره 69 سال زندگی خویش سخن بگوید.

  وی در پاسخ به این سئوال که چرا یک مغز تا این حد فاضل باید در بدنی اینچنین نامطلوب زندانی شود، گفت: "نمی دانم. اما می دانم که فکر به مرگ قریب الوقوع زندگی مرا دگرگون کرد. بسیار زیباست وقتی بفهمی که درد ماندن در دنیا با ارزش است. من نابغه ام چون  ترس از مرگ همواره همراه من است."

  این کیهان شناس انگلیسی افزود: "من پسربچه ای باهوش و بسیار تنبل بودم. درس خواندن مرا به وجد نمی آورد. من خواندن و نوشتن را در 8 سالگی آموختم. خواهرم فیلیپا همیشه بسیار با استعدادتر از من بود. زمانی که کشف کردم بیمار هستم با خودم حساب کردم که کلی کار برای انجام دادن دارم وناگهان تمایلم به انجام این کارها شکوفا شد."

  هاوکینگ در دبیرستان با همکلاسیهای خود درباره خدا و بی انتهایی حرف می زد. در 13 سالگی اولین سوزشها و دردها در دستهایش را احساس کرد اما به وی توضیح دادند که این دردها از اثرات رشد است و جای هیچ نگرانی نیست و اوباور کرد.

  وی در این خصوص گفت: "بسیار بد می نوشتم. به طوریکه معلم زبان انگلیسی ام را به کل نا امید کرده بودم. اما همکلاسیهایم من را انیشتین صدا میزدند."

  به این ترتیب به خاطر نبوغی که در فیزیک از خود نشان داد درهای آکسفورد به رویش باز شد. "یک ساعت در روز درس می خواندم. باورم شده بود که یک فرد با استعداد هستم و نباید خودم را به طور جدی مشغول درس خواندن کنم."

  به تدریج، دردها غیرقابل تحمل شد. به همین دلیل هاوکینگ را بستری کردند. تشخیص اولیه،  بیماری " اسکلروز جانبی آمیوتروفیک" را نشان داد که اشتباه بود. این تشخیص باعث شد که 3 سال امید به زندگی را از دست بدهد.

  اما پس از آن شروع به مطالعه کردن، فهمیدن، کشف کردن و نوشتن درباره کیهان از "بیگ بنگ تا سیاه چاله ها" کرد و به این ترتیب تحولی در دنیای فیزیک نجوم به وجود آورد.

  سپس وارد دانشگاه کمبریج شد و در همانجایی که زمانی "اسحاق نیوتن" بودیک کرسی ریاضی به دست آورد. سپس ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند بود. درسال 1985 به دلیل بیماری التهاب ریه پزشکان نای وی را قطع کردند و از آن زمان دیگر نتوانست حرف بزند. باوجود این 43 سال داشت و هنوز زنده بود ومغزش شگفتی دانشمندان زمین را برمی انگیخت.

  به گفته "جیم الخلیلی" استاد فیزیک دانشگاه "سوری" که هاوکینگ را دراین کنفرانس همراهی کرده بود این بیماری نقش چندانی در بروز نبوغ وی نداشت. وی در این باره گفت: "به اعتقاد من استفان فردی است که سرنوشتش ازقبل مقدر شده است.

  شاید ترس از مرگ موجب شد که وی در یک دوره خاص توجهش را به علم افزایش دهد اما به اعتقاد من به وضوح معلوم است که وی انسانی متفاوت از دیگران است."

  براساس گزارش لاستمپا، در رویال آلبرت هال لندن پس از پایان سخنرانی هاوکینگ، تماشاچیان به مدت دو دقیقه وی را تشویق کردند. هاوکینگ با تبسم عجیبی حضار را تماشا کرد و گفت: "فکر می کنم که مردم از تضادی که میان قدرتهای فیزیکی تا این حد محدود من و عظمت طبیعت جهانی که با آن کار میکنم وجود دارد به وجد می آیند."

  در این میان خانمی که در ردیف اول نشسته بود بدون هیچ خجالتی شروع به گریستن کرد.




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.