ترس کودکان - ترس بزرگسالان

دلیل ترس چیست؟ چگونه ترس درمان می‌شود؟ راههای ساده برای از بردن ترس از همه نوع در کودکان و حتی بزرگسالان

ترس کودکان - ترس بزرگسالان

دلیل ترس چیست؟ چگونه ترس درمان می‌شود؟ راههای ساده برای از بردن ترس از همه نوع در کودکان و حتی بزرگسالان

3 کتاب برای غلبه کردن بر ترس - کتاب قوانین زندگی بدون ترس

 در ادامه سه کتاب مرتبط با ترس برای شناخت بیشتر این عامل روانشناختی معرفی می شود.

  

کتاب باج گیری عاطفی - وقتی اطرافیان از ترس، تعهد و احساس گناه برای استثمار شما استفاده می کنند


کتاب «باج‌گیری عاطفی» نوشته‌ی «سوزان فوروارد» و ترجمه‌ی «منیژه شیخ‌جوادی» است.



 باج‌گیری عاطفی شکل بسیار موثری از تسلط بر دیگران است که در آن نزدیکانمان تهدیدمان می‌کنند که در صورت بی‌توجهی به خواسته‌هایشان، ما را تنبیه خواهند کرد. این باج‌گیران خوب می‌دانند که رابطه با آن‌ها تا چه اندازه برایمان اهمیت دارد. از آسیب‌پذیری ما و از عمیق‌ترین رازهایمان آگاه‌اند.

این افراد می‌توانند والدینمان باشند یا همسرمان، رئیس و همکارانمان، یا دوستان و دلدادگانمان. آنان باوجود علاقه‌ای که به ما دارند، از این روش استفاده می‌کنند تا پاداش لازم را کسب کنند: اطاعت و تسلیم ما.


در قسمتی از متن این کتاب می‌خوانید: «باج‌گیری عاطفی شکل بسیار موثری از استثمار است که در آن نزدیکان ما به‌طور مستقیم و یا غیرمستقیم ما را تهدید می‌کنند که اگر کاری را مطابق میل آن‌ها انجام ندهیم، تنبیه می‌شویم.


در قلب همه‌ی باج‌گیری‌ها یک تهدید اصلی وجود دارد که می‌تواند به شکل‌های مختلف ابراز شود: اگر آن‌طور که من می‌خواهم رفتار نکنی، رنج خواهی برد. باج‌گیر جنایتکار می‌تواند شما را تهدید کند که با افشای وقایع گذشته‌تان، آبرویتان را به خطر می‌اندازد...» این کتاب را انتشارات «پیکان» منتشر کرده است.


 کتاب قوانین زندگی بدون ترس اثر گای فینلی


 کتاب «قوانین زندگی بدون ترس» اثر «گای فینلی» و ترجمه‌ی «فرهاد امینی» است. «پذیرا شدن نور روشنی بخش زندگی»، «پی‌ریزی یک زندگی بدون ترس»، «عبور از باور نادرست محدودیت»، «فرمانروایی آگاهانه بر خویشتن» و «با خود در صلح بودن» عنوان بخش‌های کتاب است.

پیام اصلی این کتاب براین اساس استوار است که افکار ما؛ ما را به باور نادرست می‌رسانند و ما به جای روبه روشدن با زندگی واقعی در تعامل با آن باورها قرار می‌گیریم. نتیجه این محدود شدن شامل: محدودیت در چیزهایی که فکر می‌کنیم می‌توانیم انجام دهیم، محدودیت در آنچه باور و امید داریم که دنیا برای ما فراهم کند، محدودیت در رابطه و به ویژه محدودیت در هر جنبه از تجربه لحظه به لحظه ما است. این کتاب را نشر «البرز» منتشر کرده است.


جزییات بیشتر و خرید کتاب قوانین زندگی بدون ترس


-----------------------------


 کتاب فلسفه ترس اثر لارس اسوندسن

 در این کتاب لارس اسوندسن، نویسنده جوان نروژی، جنبه های مختلف ترس را بررسی و کالبد شکافی می کند. نویسنده معتقد است که این کتاب حمله‌ای است به این گرایش که عملا همه پدیده‌ها را باید از منظر ترس مورد توجه قرار داد. این کتاب در هفت فصل نگارش شده است.

 فصل اول کتاب درباره فرهنگ ترس و تشریح روندی است که طی آن ترس از نظر فرهنگی به عینکی ذره بینی می شود که ما جهان را از پشت آن می‌نگریم. در فصل دوم، به این سوال پاسخ داده می شود که ترس چه جور پدیده‌ای است.

فصل سوم به بررسی نقش ترس در جامعه خطرخیز ​می‌پردازد. در فصل چهارم سروکارمان با این واقعیت است که ما غالبا داوطلبانه به دنبال چیزهای ترسناک می‌رویم – مثل ورزشها و سرگرمی های دیوانه وار – نکته منتاقض اینجاست که ما معمولا سعی می‌کنیم از هرچه ترس آفرین است پرهیز کینم.

در فصل پنجم مفهوم اعتماد و تاثیر ترس به اعتماد به بحث گذاشته می‌شود. در فصل ششم نویسنده به نقش ترس در شکل‌گیری برخی از فلسفه‌های سیاسی می‌پردازد و اینکه از ترس در همین سال های اخیر در جنگ علیه تروریسم چه بهره برداری‌های سیاسی شده است.

 و در فصل پایانی این پرسش مطرح می‌شود که آیا راهی برای برون رفت از ترس وجود دارد یا نه، آیا ما می‌توانیم این جو ترسی را که امروزه ما را احاطه کرده است بشکنیم یا نه.

جزییات بیشتر و خرید کتاب فلسفه ترس



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.